Privacy policy
Over ons privacybeleid
Zodra je onze website bezoekt of contact met ons opneemt, ontvangen we informatie over jou. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we met die informatie doen. Nona Mya geeft veel om uw privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de informatie die wij over u en uw gebruik van onze diensten hebben verzameld. Wij stellen uw gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan derden. Heeft u vragen of wilt u weten welke informatie wij van u hebben? Neem dan contact op met ons. Wij kunnen dit privacybeleid aanpassen als wij dat nodig vinden. Wij raden u daarom aan om dit privacybeleid regelmatig te bekijken, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent. Deze privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op 16 mei 2024.
Wanneer passen wij dit privacybeleid toe?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die wij verwerken en op alle domeinen die aan ons gerelateerd zijn. Het gaat hier om de persoonsgegevens van iedereen die weleens contact met ons heeft gehad of onze website heeft bezocht, zoals bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot u als individu, zoals uw naam, telefoonnummer, IP-adres, klantnummer of surfgedrag. Wilt u meer weten over persoonsgegevens? Kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wie gebruikt mijn gegevens?
Nona Mya is verantwoordelijk voor de website nonamya.nl en daarmee de verantwoordelijke organisatie voor het gebruik van je persoonsgegevens zoals beschreven in deze privacyverklaring.
Van wie gebruiken wij gegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die contact met ons heeft gehad of onze website heeft bezocht. Dit zijn onder meer bezoekers, particuliere klanten, zakelijke klanten en contactpersonen van onze partners.
Hoe komen wij aan uw gegevens?
Wij krijgen de gegevens rechtstreeks van u zodra u:
- Onze website bezoekt
- Een account aanmaakt
- Gegevens invult op onze website
- Contact opneemt met ons via mail, telefoon of op andere manier
- Toestemming voor het gebruik ervan geeft aan een van onze partners
Welke gegevens gebruiken we van je?
We maken gebruik van de volgende gegevens:
- Naam
- Geslacht
- Woonadres of vestigingsadres
- Bezorgadres
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Betaalgegevens
- Geboortedatum
Waarvoor gebruiken wij uw gegevens?
Wij gebruiken uw persoonsgegevens alleen voor het doel waar wij die voor mogen gebruiken:
- Wij hebben van u uw toestemming gekregen om uw persoonsgegevens te gebruiken
- Wij gebruiken uw gegevens omdat wij u als klant de beste service willen geven en we dat zonder die informatie niet kunnen doen
Hoelang bewaren wij uw gegevens?
Wij bewaren uw persoonsgegevens zo lang als wij dat volgens de wet moeten doen en zo lang als nodig is voor het doel waarvoor wij uw gegevens gebruiken. Zolang u bijvoorbeeld klant bij ons bent, bewaren wij uw gegevens volgens de wettelijke bewaartermijn van zeven jaar. Daarna bewaren wij uw gegevens alleen voor statistische doeleinden en om eventuele klachten of juridische zaken af te handelen. Wilt u meer weten over hoelang wij specifieke gegevens van u bewaren? Neem dan contact met ons op.
Met wie delen wij uw gegevens?
Uw persoonsgegevens worden alleen door ons gebruikt. Wij zullen uw persoonsgegevens nooit met anderen delen.
Beveiliging en bewaring van je gegevens
Houd er rekening mee dat geen enkele beveiligingsmaatregel perfect of ondoordringbaar is en dat we geen “perfecte beveiliging” kunnen garanderen. Bovendien is het mogelijk dat alle informatie die je naar ons verzendt, onderweg niet veilig is. Wij raden je aan geen onveilige kanalen te gebruiken om gevoelige of vertrouwelijke informatie aan ons te communiceren.
Hoe lang we jouw persoonlijke gegevens bewaren, hangt af van verschillende factoren, zoals of we de gegevens nodig hebben om je account te onderhouden, de service te leveren, te voldoen aan wettelijke verplichtingen, geschillen op te lossen of andere toepasselijke contracten en beleidsmaatregelen af te dwingen.
Wat mag u van ons vragen?
Omdat wij persoonsgegevens van u gebruiken, heeft u verschillende rechten. Deze rechten zetten we hieronder voor u op een rijtje:
Recht op informatie
Wij moeten u op een begrijpelijke en heldere manier uitleggen wat wij met uw gegevens doen en welke controle u daarover heeft. Daarom leggen wij in dit privacybeleid uitgebreid uit welke gegevens wij van u verzamelen en hoe wij met uw gegevens omgaan.
Recht op inzage
U mag ons altijd vragen om uw gegevens die wij van u hebben in te zien.
Recht op correctie
U mag ons vragen om uw gegevens te laten corrigeren als deze niet juist of onvolledig zijn.
Recht om bezwaar te maken
U mag bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens als u het niet eens bent met de manier waarop wij met uw persoonsgegevens omgaan. Dit recht geldt voor de gegevens die we gebruiken voor direct marketing. Zo kunt u bij ons aangeven dat u niet langer mails van ons wilt ontvangen. Dat geldt ook voor gepersonaliseerde aanbevelingen op onze website.
Recht op dataportabiliteit
Bent u klant bij ons of heeft u toestemming gegeven voor het gebruik van uw gegevens? Dan mag u ons vragen om u de digitale gegevens te sturen die wij van u hebben. Zo kunt u die gegevens overdragen aan een andere organisatie als u dat wenst.
Recht op beperking
U mag ons vragen om het gebruik van uw gegevens te beperken. Dit betekent dat wij in bepaalde gevallen uw gegevens alleen mogen bewaren maar niet gebruiken.
Recht om vergeten te worden
U mag ons vragen om alle gegevens die wij van u hebben te verwijderen. Wij verwijderen dan alle gegevens die tot u herleidbaar zijn. In sommige gevallen kunnen of mogen wij uw gegevens nog niet verwijderen. Zo moeten wij sommige gegevens 7 jaar bewaren voor de belastingdienst.
Recht om een klacht in te dienen
U mag een klacht indienen over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan. Heeft u een klacht dan lossen wij die graag voor u op. Neem daarvoor contact op met ons. Ook mag u uw klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens neerleggen.
Hoe dien ik een aanvraag of een klacht in?
Stuur uw aanvraag of klacht naar ons via info@nonamya.nl. Wij verwerken uw aanvraag of klacht binnen 30 dagen. Gaat het om meerdere aanvragen of klachten of is je aanvraag of klacht complex? Dan kan dit meer tijd met zich meebrengen. In dat geval nemen wij uiterlijk binnen 60 dagen contact met u op. Wij kunnen u vragen om u te identificeren. In dat geval vragen wij bij u gegevens op om er zeker van te zijn dat u de juiste persoon bent van wie de persoonsgegevens zijn.
Welke regels gelden voor dit privacybeleid?
Ons privacybeleid moet aan verschillende voorwaarden voldoen. Deze voorwaarden vindt u met name terug in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Daarnaast de algemene regels die volgens de Nederlandse wet gelden van toepassing op onze privacyverklaring.
Welke cookies gebruiken wij?
U kunt zelf aangeven welke gegevens wij van u mogen gebruiken. Heeft u ons toestemming gegeven voor het personaliseren van uw profiel op basis van uw surf- en zoekgedrag? Dan kunnen wij onze website speciaal op u instellen
zodat het gebruik ervan makkelijker en persoonlijker wordt. Wij doen dit met behulp van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan onze website geplaatst wordt op uw hardware. Wij gebruiken de volgende soorten cookies op onze website:
- Functionele cookies, zoals sessie- en login cookies voor het bijhouden van sessie- en inloginformatie.
Heeft u een vraag over dit privacybeleid?
Neem dan gerust contact op met ons door een mail te sturen naar info@nonamya.nl. Wij helpen u graag.